کار شناسایی پهپاد ترکیه‌ای ‌‌در منطقه سقوط بالگرد با مشکل مواجه شد‌  اطلاعیه شماره ۴ ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر قاتل بی رحم پس از ۲۰ سال زندگی مخفیانه در سوئد بازداشت شد همراهی نکردن قشر متوسط جامعه با نهضت افزایش جمعیت متادون سالانه جان ۳ هزار نفر را می‌گیرد ریزش آوار ساختمان در حال تخریب + تصویر (۳۰ اردیبهشت) تمدید ساعات کاری دفاتر ازدواج به مناسبت میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) کشف ۱۴۰۰ گرم تریاک از معده یک قاچاقچی در بجستان (۳۰ اردیبهشت) سپاه مشهد و اصناف تامین برخی کالاهای ضروری سیل‌زدگان مشهد را برعهده گرفتند ادامه بارندگی و مه تا فرداشب در منطقه حادثه بالگرد رئیس‌جمهور بازداشت زن‌وشوهر کلاهبردار (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) بالگرد حامل ابراهیم رئیسی از چه نوعی بود؟ + تصویر بازدید از موزه‌های تاریخ طبیعی کشور تا سوم خرداد ماه رایگان است پهپاد‌های هلال احمر به محل حادثه بالگرد رئیس جمهور اعزام شدند شهرستان ورزقان کجاست و چقدر با تبریز فاصله دارد؟ منطقه جلفا کجاست؟ عواقب اجاره کارت‌های بانکی پلمب ۱۳ پاتوق خرده فروشان مواد افیونی در مشهد
سرخط خبرها

دستگیری ۸ سارق سریالی در مشهد | گزارش دزدی در رتبه سوم تماس‌های شهروندان با پلیس قرار دارد

  • کد خبر: ۱۸۲۶۶۶
  • ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
دستگیری ۸ سارق سریالی در مشهد | گزارش دزدی در رتبه سوم تماس‌های شهروندان با پلیس قرار دارد
پلیس مشهد در ۲۴ ساعت گذشته، با دستگیری ۸ سارق، راز جرائم سریالی را فاش کرد.

به گزارش شهرآرانیوز در شبانه روز گذشته، پلیس مشهد چند عملیات دستگیری مربوط به سرقت را با موفقیت به سرانجام رساند. سرقت‌های سریالی از ده‌ها خودرو، آپارتمان و مدرسه ازجمله موضوعات این پرونده‌ها بوده است که پای عوامل انتظامی را برای رمزگشایی این جرائم به محدوده شرق، غرب و جنوب مشهد کشاند. طبق گفته فرمانده انتظامی مشهد، شهروندان مشهدی روزانه ۳ هزار بار با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس می‌گیرند و تخلفات مختلف را گزارش می‌دهند که بیشترین تماس مربوط به گزارش درگیری است. رتبه دوم تماس‌ها مربوط به تصادفات و اتفاقات ترافیکی است. موضوع سرقت، اما در مرتبه سوم تماس‌ها قرار می‌گیرد.

انهدام باند حرفه‌ای سرقت خودرو‌ها

سرقت خودرو کاری راحت نخواهد بود، زمانی که خودرو شما مجهز به ابزار‌ها و سیستم‌های پیشرفته برای جلوگیری از سرقت باشد. توصیه فرمانده انتظامی مشهد هم در پی دستگیری چند متهم به سرقت‌های سریالی از خودرو‌های سواری در روز‌های گذشته، همین است؛ اینکه خودرو خود را به انواع لوازم ایمنی مانند دزد گیر، سوئیچ مخفی، قفل فرمان، قفل پدال، قفل سوئیچی و... مجهز کنید. همچنین، هرگز خودروتان را در مکان‌های خلوت و تاریک پارک نکنید و هنگام ورود و خروج از پارکینگ منزل، مراقب باشید افراد غریبه وارد پارکینگ نشوند. مواردی که رعایت نکردن آن در بولوار توس مشهد، ۲۶ فقره سرقت باتری خودرو و دیگر لوازم داخلی در پی داشت.

البته با تلاش و پیگیری مأموران کلانتری معراج مشهد، سه متهمی که به سرقت از خودرو‌ها دست می‌زدند، به دام قانون افتادند. سرهنگ احمد نگهبان دراین باره گفت: با دریافت گزارش مردمی مبنی بر تردد مشکوک شبانه سرنشینان یک دستگاه سواری پراید ۱۱۱ به یک منزل مسکونی در محدوده خیابان شهید فرمانبر، گروهی از مأموران کلانتری معراج، بررسی موضوع را در دستورکار قرار دادند.

وی با بیان اینکه خودرو پراید، پلاکش را مخدوش کرده بود، افزود: مأموران دایره تجسس کلانتری معراج پس از چند روز کنترل نامحسوس محل و اطمینان از فعالیت مجرمانه ساکنان این منزل، سرانجام با کسب مجوز‌های لازم قضایی برای دستگیری اعضای این باند وارد عمل شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با محاصره محل، متهمان متوجه حضور مأموران انتظامی شدند که دو تن از این افراد، در محل دستگیر شدند. نفر سوم، اما از پشت بام منزل فرار کرد و با ورود به عنف به داخل یک کارگاه در همان حوالی، موتورسیکلتی را با تهدید زورگیری کرد، اما پس از طی مسافتی با سرعت عمل مأموران انتظامی زمین گیر شد.

در ادامه این عملیات، در بازرسی از مخفیگاه اعضای این باند، پنج عدد باتری خودرو‌های سواری، دو حلقه لاستیک زاپاس و تعداد زیادی آچارآلات دزدیده شده کشف شد.
طبق گفته فرمانده انتظامی مشهد، متهمان که بین سی تا سی وپنج ساله هستند، هر سه سوابق متعدد کیفری به جرم سرقت دارند و در چندین مرحله بازجویی‌های علمی پلیس به ۲۶ فقره سرقت باتری و دیگر قطعات خودرو در بولوار توس اعتراف کردند.

دستبرد میلیاردی به آپارتمان‌ها

رمزگشایی از سرقت‌های میلیاردی از چندین آپارتمان، کارآگاهان پلیس آگاهی را به شرق مشهد کشاند تا عملیاتی دیگر به سرانجام برسد. بررسی یکی از این آپارتمان‌ها نشان می‌داد که سارق یا سارقان احتمالی در نبود صاحب خانه، شبانه به داخل خانه نفوذ و مقادیر زیادی طلا و لوازم برقی را به ارزش تقریبی ۱۱ میلیارد ریال سرقت کرده اند. البته به گفته فرمانده انتظامی مشهد، هم زمان با این سرقت چند سرقت مشابه دیگر نیز به پلیس آگاهی گزارش شد که باتوجه به حساسیت موضوع، کارآگاهان پلیس دوربین‌های مداربسته حوالی محدوده سرقت‌ها را بازبینی کردند و یکی از متهمان را که فردی سابقه دار بود، شناسایی کردند.

سرهنگ نگهبان تصریح کرد: مأموران انتظامی با تحقیقات میدانی، مخفیگاه متهم را شناسایی و در اقدامی ضربتی و با هماهنگی مقام قضایی وی را به همراه هم دستانش که یک زن و یک مرد بودند، دستگیر کردند.
پلیس مشهد با بیان اینکه متهمان دستگیرشده در تحقیقات به عمل آمده به هشت فقره سرقت وسایل از آپارتمان‌های محدوده شرق مشهد اعتراف کردند، گفت: مأموران انتظامی در ادامه در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعداد زیادی لوازم مسروقه همراه با چند دسته کلید آپارتمانی کشف کردند.

دستگیری سارقان مدرسه

عملیات سوم پلیس، اما مربوط به دستگیری چند متهم بود که از مدارس محدوده جنوب مشهد سرقت می‌کردند. در پی گزارش سرقت‌های سریالی شبانه از این مدارس، مأموران انتظامی تحقیقات خود را با گشت زنی هدفمند در مناطق آسیب پذیر ادامه دادند. به گفته فرمانده انتظامی مشهد، مأموران پاسگاه انتظامیِ ده غیبی در محدوده یکی از روستا‌های حوزه استحفاظی، دو مرد جوان را در حال سرقت دو تخته فرش از داخل یک مدرسه مشاهده کردند و بلافاصله وارد عمل شدند.

این افراد با مشاهده مأموران انتظامی با موتورسیکلت از محل متواری و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، دستگیر شدند. سرهنگ نگهبان افزود: متهمان علاوه بر سرقت از این مدرسه به پنج فقره سرقت دیگر از مدارس بدون نگهبان در محدوده جنوب شهر مشهد اعتراف کردند.

به گفته پلیس مشهد، در این سه عملیات که منجر به دستگیری هشت متهم و رمزگشایی از چهل فقره سرقت شده است، متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شده اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->